دکتر فرزاد رستمی؛ دکتر محمد حسین یوسفی؛ دکتر داود امینی
چکیده
تحقیقات مختلفی در مورد نحوه (باز)ساخت هویت معلمان انجام شده است. با این حال، مطالعه ای که بهبود هویت را از طریق تغییر در آموزش نوع زبان بررسی می کند، انجام نشده است. بنابراین، مطالعه کیفی حاضر به منظور بررسی توسعه هویت حرفه ای معلمان ایرانی که بیش از شش سال قبل از ورود به حرفه تدریس زبان انگلیسی، به زبانهای عربی یا فارسی تدریس کرده بودند، ...
بیشتر
تحقیقات مختلفی در مورد نحوه (باز)ساخت هویت معلمان انجام شده است. با این حال، مطالعه ای که بهبود هویت را از طریق تغییر در آموزش نوع زبان بررسی می کند، انجام نشده است. بنابراین، مطالعه کیفی حاضر به منظور بررسی توسعه هویت حرفه ای معلمان ایرانی که بیش از شش سال قبل از ورود به حرفه تدریس زبان انگلیسی، به زبانهای عربی یا فارسی تدریس کرده بودند، پرداخت. یازده معلم ایرانی که در حال حاضر مشغول تدریس هستند از طریق نمونه گیری هدفمند در این مطالعه شرکت کردند. به منظور جمع آوری داده ها، از مصاحبه های عمیق، روایت های معلمان و مصاحبه های گروه متمرکز استفاده شده است. تجزیه و تحلیل ثماتیک داده ها که از طریق نظریه هویتی بورک و استس (2009) انجام شد، سه تم اصلی را نشان داد: تغییر هویت، توسعه هویت، و هویت زایا. نتایج نشان می دهد که یادگیری حرفه ای معلمان نیاز به بازسازی ادراک آنها از هویت دارد و ساخت هویت جدید به نوبه خود منجر به پیشرفت حرفه ای معلمان و یادگیری سازنده آنها خواهد شد. مطالعه حاضر به دانش موجود در مورد هویت حرفه ای معلمان کمک می کند از این رو که تغییر در زبانهایی که معلمان تدریس می کنند منجر به بازسازی سودمندانه هویت حرفه ای آنها می شود و در نتیجه فرصت های بیشتری جهت پیشرفت حرفه ای فراهم میشود. این نتایج برای سیاست گذارن آموزشی، مربی معلمان و معلمان زبان مفید خواهد بود.
دکتر محمد حسین یوسفی؛ فرزاد رستمی؛ دکتر دااود امینی
چکیده
تحقیق حاضر به بررسی تاثیرات پیچیدگی شناختی برروی واکنش دانشجویان به بازخوردهای معلمین در ارتباط با ویژگی های برجسته زبانشناسی می پردازد. به منظور جمع آوری داده ها سه نسخه از فعلیت محور تصمیم گیری در سه سطح ساده، متوسط، و پیچیده مورد استفاده قرار گرفت. 60 دانشجوی زبان انگلیسی در دانشگاه پیام نور بانه که بطور تصادفی به سه گروه تقسیم ...
بیشتر
تحقیق حاضر به بررسی تاثیرات پیچیدگی شناختی برروی واکنش دانشجویان به بازخوردهای معلمین در ارتباط با ویژگی های برجسته زبانشناسی می پردازد. به منظور جمع آوری داده ها سه نسخه از فعلیت محور تصمیم گیری در سه سطح ساده، متوسط، و پیچیده مورد استفاده قرار گرفت. 60 دانشجوی زبان انگلیسی در دانشگاه پیام نور بانه که بطور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند در این تحقیق شرکت کردند. شرکت کنندگان بطور دو نفره هر یک از فعلیت محورها را در حضور محقق اول انجام دادند. و محقق هم به محض مشاهده ی خطا در گفتار شرکت کنندگان با برجسته سازی آن عناصر زبانی به فراهم کردن بازخورد تصحیح گر مبادرت کرد. نتایج تحلیل آماری ANOVA نشان داد که تفاوت معنی داری در میزان واکنش های شرکت کنندگان به بازخورد تصحیح گر محقق وجود دارد. تحقیق فعلی برای محققان فراگیری زبان دوم و تهیه کنندگان مطالب درسی نتایج ضمنی بدنبال دارد.
دکتر محمد حسین یوسفی؛ فرزاد رستمی
چکیده
تبلیغات های چاپی نه تنها مستقیما در پی متقاعد کردن خریداران هستند بلکه بصورت غیر مستقیم نقش اساسی در تغییر نگرش جامعه ایجاد میکنند. حوزه مورد بررسی در تحقیق حاضر، مطالعه کمتر انجام شده ایست که به نقش زنان در تبلیغات مجلاتی می پردازد که خوانندگان آن را غالبا خود زنان تشکیل میدهند. این مطالعه از دیدگاه گفتمان انتقادی به بررسی دقیق تبلیغات ...
بیشتر
تبلیغات های چاپی نه تنها مستقیما در پی متقاعد کردن خریداران هستند بلکه بصورت غیر مستقیم نقش اساسی در تغییر نگرش جامعه ایجاد میکنند. حوزه مورد بررسی در تحقیق حاضر، مطالعه کمتر انجام شده ایست که به نقش زنان در تبلیغات مجلاتی می پردازد که خوانندگان آن را غالبا خود زنان تشکیل میدهند. این مطالعه از دیدگاه گفتمان انتقادی به بررسی دقیق تبلیغات چاپ شده در مجلات خانواده و سلامت پرداخته است. تمرکز اصلی بر روی بکارگیری زنان در تبلیغات و استراتژی های بکار رفته توسط شرکت های تبلیغاتی برای کنترل و تأثیر بر مشتریان است. این تحلیل بر اساس چهارچوب سه بعدی فارکلو صورت گرفته است و نشان میدهد که چگونه ایدئولوژی صورت زنان از طریق تبلیغات در مجلات محلی مربوط به زنان بازسازی می شود. یافته ها نشان میدهد که شرکت های تبلیغاتی از روش های مختلفی جهت سود بردن از زنان استفاده می کنند. این شرکت ها با تلاش جهت نشان دادن یک زندگی ایده آل، در تلاش برای ایجاد این باور در میان خوانندگان هستند که آنچه برایش تبلیغات صورت میگیرد در واقع مورد نیاز زندگی است. این مطالعه آشکار نمود که چگونه طرز نگاه به مقولات زیبایی و سلامت در مجلات مربوطه از طریق ایجاد باور به اینکه هر آنچه تبلیغ میشود زندگی را بهتر میکند، دستکاری و (باز)سازی میشود. زبان تبلیغات برای کنترل اذهان بکار میرود. افرادی که مسئول چنین تبلیغاتی هستند از زبان بعنوان ابزاری جهت کنترل کردن دیگران استفاده میکنند.